Кросівки Nike Air Max - культова модель не тільки для спортсменів. За популярністю вони обійшли Кім Кардашьян (Kim Kardashian) і Кріштіану Роналду (Cristiano Ronaldo), а теперішній лідер КНДР Кім Чен Ин (Kim Jong-un) зібрав у себе найбільшу і найдорожчу колекцію кросівок Nike Air Max, і не просто зібрав, а доручив кращій взуттєвій фабриці в Пхеньяні (столиця Північної Кореї) відтворювати їх копії. Політика політикою, а Nike - це любов, і навіть суворий режим її не заглушить. На те є серйозні причини. Хочете дізнатися більше? Тоді вперед! Прямо зараз Вас чекають 25 цікавих фактів про кросівки Nike Air Max. Б'ємося об заклад, про більшість з цих фактів Ви ніколи не чули! Давайте перевіримо?) Читайте до кінця і обов'язково діліться в коментарях своїми враженнями.

Факт #1

Архітектура Центру мистецтв Жоржа Помпіду (Centre national d’art et de culture Georges-Pompidou) в Парижі та дизайн Air Max побудовані на одному і тому ж принципі. Тінкер Хетфілд (Tinker Hatfield) надихнувся Національним центром мистецтва, побудованим за принципом "зсередини - назовні". Тому повітряний прошарок в підошві так добре видно. За таке рішення він двічі мало не втратив роботу - першим покупцям кросівок було складно повірити в те, що повітряний прошарок не лопне в процесі експлуатації. Але прошарок виявився міцним, а дизайн - оригінальним. Так що з подальшим використанням принципу "Зсередини - назовні" проблем у компанії не виникало.

Архітектура Центру мистецтв Жоржа Помпіду та дизайн Air Max побудовані на одному і тому ж принципі

Факт #2

Найзнаменитіший дизайнер кросівок в світі насправді ... архітектор! Тінкер Хетфілд відомий, як талановитий дизайнер снікерів. Але його кар'єра починалася в архітектурі. Саме так: він надихався принципами архітектури, створюючи технологію Nike Air Max. І в Nike спочатку він прийшов, щоб оформляти фірмові вітрини і офіси.

Факт #3

Nike "розкрутили" Хетфілда на створення ще декількох лінійок кросівок. Тільки за умови, що Тінкер Хетфілд паралельно займеться розробкою кросівок із серій Safari, Air Trainer 1 і декількох інших. Що ж, це спрацювало - дизайнер став відомим, а Nike почали стрімко набирати популярність.

Факт #4 

Технологія Air Max могла стати власністю Adidas, якби ті погодилися.Технологію амортизації підошви за допомогою повітряного прошарку ми тепер за замовчуванням асоціюємо з брендом Nike. Складно повірити, що спочатку концепцію представили декільком іншим компаніям, включаючи Adidas. Але ті не повірили в комерційний успіх такого рішення і відмовилися. А ось Філ Найт (Phil Knight) відразу розглянув в ній потенціал. І не дарма. Тепер Adidas кусає лікті, а Nike, спритно випередивши одвічного конкурента, останніх 30 років утримує першість в ніші виробництва спортивного та LifeStyle взуття. Так їм!

Факт #5

З рекламою кросівок Nike Air Max пов'язаний дебют пісні Revolution від тоді ще маловідомої групи The Beatles. Маркетологи бренду довго не уявляли, як подати новий продукт в рекламній кампанії, поки не прийшли до того, що це не можна назвати ніяк інакше, ніж Революція. Вони взяли в рекламну кампанію саме пісню Revolution і викликали фурор. До речі, це єдиний випадок використання пісні The Beatles в комерційній рекламі. З тих пір Nike в своїх промо-роликах ще часто використовував публічних особистостей. Так в 2006 Nike в колаборації з Eminem випустили нові Air Max і весь прибуток пустили на благодійність.

З рекламою кросівок Nike Air Max пов'язаний дебют пісні Revolution від тоді ще маловідомої групи The Beatles

Факт #6

Перші покупці "аірмаксов" боялися, що повітряний балон в підошві лопне. Першим покупцям було складно прийняти, що в підошві буде повітряна подушка. Вони думали, що це схоже на звичайну бульбашкову плівку, і вона так само легко може лопнути. Ніхто до "Найк" такою технологією не користувався. А тут повітряний прошарок ще й виставили на загальний огляд... На практиці виявилося, що подушка з закачаним всередину газом забезпечує амортизацію, якої спортсмени не знали раніше. При цьому сам балон міцніший за будь-яку підошву. Сумніви розвіялися.

Факт #7

Айр Макс - це найбезпечніше взуття! Будова кросівок така, що вони захищають щиколотки і сухожилля в найбільш вразливих точках. Тому саме "Найки" Ви бачите на ногах більшості спортсменів: футболістів, баскетболістів і навіть тих, хто займається паркуром. Саме тому кросівки Air Max такі популярні.

Факт #8

Творці першої лінійки Air Max 720 надихалися природними відтінками. Природа послужила натхненням для творців Air Max 720, і тому перша представлена лінійка кольорів повністю повторила відтінки, які зустрічаються в природі.

Творці першої лінійки Air Max 720 надихалися природними відтінками

Факт #9

Деякі кросівки Vapormax прикрашають камінням Сваровські. Оригінальну пару пропонують на офіційному сайті і коштує вона там $ 720 - не так уже й дорого за таке задоволення, якщо чесно.

Деякі кросівки Vapormax прикрашають камінням Сваровські

Факт #10

У моделі Air Max 720 найвища підошва в світі. 32 мм! А все тому, що в ній втілилася ідея зробити найбільш практичне, зносостійке і зручне взуття в світі - і це спрацювало! Повітряний прошарок виявився дуже комфортним рішенням, і замість 430 км в ній можна пройти 800 км без втрати якості. Вона за цей час не стирається і не просідає!

У моделі Air Max 720 найвища підошва в світі - 32 мм!

Факт #11

На 30% більше повітря. Якщо у 720 моделі найвища повітряна подушка, то у кросівок Air Max 1 вона найбільш простора. На той час повітряний прошарок був на 30% більшим, ніж у будь-яких інших кросівок, він заповнював весь міжпідошвовий простір, за що кросівки заслужили любов не тільки спортсменів, а і звичайних людей - ранкові пробіжки стали популярним і модним заняттям саме завдяки зручному взутті. Ось з чого насправді починається здоровий спосіб життя!

Факт #12

Air Max 97 - революція дизайну і технологій в одному флаконі. У цій моделі творці вирішили зробити не лише комфортне, а ще і привабливе зовні взуття. Вперше компанія задумалася над естетичністю. Зокрема, вони повністю опрацювали перед і верх кросівок. У них вийшло!

Факт #13

Відходи виробництва стали основою для кросівок Air Max 720. Більш, ніж на 75% модель Air Max 720 складається з матеріалів, отриманих в результаті переробки відходів виробництва. Складно собі уявити більш ЕКО-френдлі кросівки, ніж ці.

Відходи виробництва стали основою для кросівок Air Max 720

Факт #14

Nike витратила 7 років на розробку і вдосконалення серії Air Vapormax. Цілих 7 років команда працювала над однією лінійкою кросівок: "Це було супер-захоплююча подорож", - сказали в компанії, коли інноваційна розробка нарешті з'явилася на прилавках.

Nike витратила 7 років на розробку і вдосконалення серії Air Vapormax

Факт #15

Повітряний прошарок всередині підошви зовсім не кисневий. Насправді в міжпідошвові бульбашки для амортизації закачується азот. Тиск всередині такої повітряної бульбашки дорівнює 25 фунтів на квадратний дюйм - це 1,7 атмосфер, якщо рахувати в метричній системі. І це приблизно такий же тиск, як в шині автомобіля. Ось чому в цих кросівках так зручно!

Повітряний прошарок всередині підошви зовсім не кисневий

Факт #16

Назви моделей Air Max 93 і 270 мають спільну історію. Коли створювалася модель 93, Nike згадували про огляд повітряного блоку, що дорівнює 270 градусів. Як тільки вийшли 270-ті, створені за образом і подобою 93-ім - не залишилося сумнівів у тому, як їх назвати.

Факт #17

Модель KD створена спеціально для Кевіна Дюранта (Kevin Durant) в рекордному 18-му розмірі! Помилуватися моделькою можна було ще на перегляді цього сезону NBA. У цій лінійці вийшло вже декілька варіацій кросівок. І знову не обійшлося без інновацій. На цей раз - спеціальні надлегкі і міцні нитки використовувалися для верху і носка кросівок. Поки нога розслаблена, вони також розтягнуті, але варто почати рух, як нитки щільно фіксують стопу. Тут же вперше повітряна подушка кріпиться не до мідсолі, а пришита до низу кросівка. Варто зняти устілку - і її видно!

Модель KD створена спеціально для Кевіна Дюранта (Kevin Durant) в рекордному 18-му розмірі!

Факт #18

Парадокс, але технологію Air винайшов не Хетфілд! Так, це він придумав дизайн "зсередини-назовні", але саму технологію розробив авіа- і космічний інженер Маріон Френк Руді (Marion Frank Rudy). Він називав своє дітище "стиснений газ, поміщений в поліуретанове покриття" ("an inert gas encapsulated in polyurethane plastic"). Але якось це занадто складно, як для кросівок, так що від первісної назви залишилося лише Air.

Технологію Air винайшов не Хетфілд, а космічний інженер Маріон Френк Руді (Marion Frank Rudy)

Факт #19

Перші кросівки Air Max були випущені без фірмового логотипу. Напис "Nike Air" на п’ятці додана вже після випуску рекламної кампанії та першої хвилі популярності кросівок. Це вже пізніше вони стали відомі як кросівки, які змінили світ.

Факт #20

У 1992 році з'явилася серія Retro. По суті, Айр Макси 87 - це перша серія, тільки допрацьована і суттєво поліпшена в плані амортизації і міцності підошви.

Факт #21

За Air Max 95 водиться слава найбільш кримінального взуття. Ці кросівки просто полюбилися бандитами і гангстерами. Нічого не поробиш - комфорт подобається всім.

За Air Max 95 водиться слава найбільш кримінального взуття

Факт #22

Слоган "Just do it" народився в результаті рекламної кампанії Air Max 180. "Просто зроби це" - улюблений вислів Філа Найта.

Слоган "Just do it" народився в результаті рекламної кампанії Air Max 180

Факт #23

У Air Max 360 найдовший повітряний прошарок! Тут він займає всю площу над підошвою, і в 30-річній історії лінійки Nike Air Max ця модель визнана найбільш зручним рішенням.

Факт #24

У 90-х у кожної четвертої людини в світі була пара "Найк" із серії Air. А у кого не було грошей на оригінал - носили китайські копії, причому ті не завжди збігалися дизайном з оригінальною парою Nike Air Max. Проте це мало кого турбувало. Добре, що зараз у Вас на озброєнні є цілий чек-лист, який допоможе легко відрізнити підробку Air Max від оригіналу.

Факт #25

Кросівкам Air Max 1 присвячена книга. Метт Стівенс (Matt Stevens) 8 років тому започаткував проект MAX100, де в графічному вигляді представив всі напрацювання по революційним кросівкам. Колекціонери "повітряних" Nike високо оцінили цю роботу. А ще одну, про бренд і бізнес в цілому, написав сам Філ Найт. Його книга "Продавець взуття" ("Shoe dog") вийшла чимось більшим, ніж просто історією злетів і падінь компанії Nike. Почитайте обов'язково! Мотивує, надихає, заворожує...

Книга "Продавець взуття" ("Shoe dog") - це не просто історія злетів і падінь компанії Nike

   
  

Автор блогу Роман Юрченко,

04 жовтня 2019 року