Ось уже 35 років кросівки AF1 в традиційному білому кольорі залишаються іконою поп, хіп-хоп та снікер індустрії. Улюблені кросівки кількох поколінь, проте що насправді ми про них знаємо? Пропоную заглянути в минуле і дізнатися історію створення легендарних Nike Air Force 1, історію повну цікавих і забутих фактів.

Забута історія білих Nike Air Force 1

Світ кросівок приголомшливо красивий. Саме завдяки цій різноманітності сьогодні у нас є шанс підібрати кросівки за призначенням, кольором, стилем або настроєм, а ціна, як це зазвичай буває, в основному залежить від унікальності кросівок і галасу, створеного навколо них. Чим більше затребувані кросівки, тим вони дорожчі, і в той же час, чим більше вони популярні, тим менш цікаві для колекціонерів та зірок шоу-бізнесу. Так було в усі часи, але одного разу компанія Nike випустила білу шкіряну модель з білою гумовою підошвою, що стала однаково затребуваною як колекціонерами, так і "звичайними" людьми - кросівки Nike Air Force 1.

Феномен серед нас

Білі Nike Air Force 1 в низькій Low-версії залишаються одними з найбільш продаваних за всю історію кросівок. Десять років тому аналітик ринку спортивного одягу Мет Пауелл (Matt Powell) в своєму інтерв'ю для New York Times розповів про 12 мільйонів Air Force 1 Low White, проданих за один лише 2005 рік. Це на секундочку через два десятка років після їх створення...

Сьогодні, через 35 років з дня свого дебюту і незліченної кількості випущених лімітованих версій та колірних варіацій, білі кросівки AF1 як і раніше вважаються бестселером бренду Nike. Це не ті кросівки, які можливо купиш, це ті кросівки, які точно купиш хоча б раз в житті, просто щоб зрозуміти як це...

Історія кросівок Nike Air Force 1

Все почалося з людини, що спроектувала колись популярний в Штатах автомобіль K-Car - Брюса Кілгора (Bruce Kilgore). Саме він, натхненний дизайном туристичного взуття на масивній підошві, створив перші в історії Nike Air Force 1. Справа була в далекому 1982 році.

Історія кросівок Nike Air Force 1

У 80-х роках взуття для баскетболу зовсім не відрізнялося витривалістю, воно просто "розвалювалося" під пресом агресивних стрибків і зіткнень баскетболістів. І саме Air Force 1 в забарвленні White/Grey стали першими "стійкими" баскетбольними кросівками.

З метою продемонструвати світу всі технічні характеристики кросівок Nike Air Force 1 (в тому числі технологію Air) на паркет в них виходили гравці з так званої "original six" - групи з шести легендарних баскетболістів:

  • Мозес Юджин Мелоун, Філадельфія-76 (Moses Eugene Malone);

  • Майкл Томпсон, Портленд (Mychal George Thompson);

  • Боббі Джонс, Філадельфія-76 (Robert Clyde "Bobby" Jones);

  • Келвін Ренсі, Портленд (Kelvin Ransey);

  • Джамал Вілкс, Лос-Анджелес Лейкерс (Jamaal Abdul-Lateef);

  • Майкл Купер, Лос-Анджелес Лейкерс (Michael Jerome Cooper).

Для демонстрування технічних характеристик в кросівках Nike Air Force 1 на паркет виходили гравці з "original six"

Успіх не змусив себе довго чекати, і кросівки Nike Air Force 1 швидко перемістилися з баскетбольних майданчиків на американські вулиці і в шоу-бізнес. Відразу ж було запущено виробництво трьох версій кросівок: низькі (Low), середні (Mid) та високі (Hi). А в 1994 році, на шнурках кросівок з'явився всім відомий металевий грілз (офіційна назва deubré), завдяки напису на якому сьогодні можна визначити оригінальні форси перед нами чи ні.

Уже в 1995 році мода на AF1 охопила весь світ, а самі кросівки стали вибором №1 для тих, хто ламав стереотипи і кордони, що розділяють бідних і багатих, білих і темношкірих. Паралельно з громадською думкою, моду на кросівки підігрівали в своїх треках представники музичної індустрії, серед яких були Kanye West, Nas, G-Unit, Lord Finesse, KRS-One, Rakim та Jay-Z, який при отриманні нагороди MTV Music Awards в 2001 році був взутий саме у "форси". Та найбільше в історії Nike Air Force 1 виділився Nelly, чий трек Air Force Ones назвали 5-ти хвилинною рекламою кросівок.

p.s. Можна довго міркувати про важливість Nike Air Force 1 для історії кросівок в цілому, нескінченно сперечатися про їх зручність або красу, та ясно одне: форси - це легенда, яка пройшла довгий шлях, і через 35 років після створення залишається мега-популярною. Ну і наостанок, якщо Ви хочете дізнатися, скільки заробили в Nike на продажах тільки однієї цієї серії кросівок, знайте - 28 мільярдів доларів.

Цікаве по темі: Nike Air Force 1 - найкращі кросівки на зиму в місті

   
  

Автор блогу Роман Юрченко,

20 липня 2017 року