Гучні бренди на кшталт Hermes, Gucci, Versace чітко асоціюються в наших головах з іменами їх головних арт-директорів і дизайнерів, які випускають одяг для модних показів і подіумів. Такі люди створюють шедеври і диктують нову моду сучасному світу. Сьогодні ми розповімо про видатну особистість і його однойменний бренд - Йодзі Ямамото (Yōhji Yamamoto). Щоб зрозуміти його одяг, треба заглибитися у філософію і побут японця. Мамине ательє, навчання з Кензо Такада, азарт, карти, випивка та інші етапи життя японського дизайнера - далі в нашій статті.
Дитинство Yōhji Yamamoto
Yōhji Yamamoto народився 3 жовтня 1943 року - розпал Другої світової війни. Батько був убитий на лінії фронту, коли Йодзі був лише 1 рік. Мати залишилася сама на вихованні хлопчика. Найбільше вона хотіла дати можливість на світле майбутнє своєї дитини. Фумі Ямамото працювала у власному невеликому ательє, щоб прогодувати себе і сина. У цьому ж місці вона і шила свої чорні траурні костюми, які носила все життя в знак скорботи за загиблим чоловіком. Це залишить величезний слід в майбутній творчості Йодзі Ямамото.
"Коли я згадую про батька, я розумію, що війна все ще бушує всередині мене"
Навчання і складний вибір професії
У 1966 році Йодзі закінчує юридичний факультет, але не знаходить ні краплі душі в освіті, яку отримав. Японець розуміє, що його призначення в іншому, адже все дитинство він провів в маленькому ательє, де спостерігав за матеріалами, пошиттям і технікою, які створюють одяг. Було прийнято рішення - допомагати матері в цій нелегкій справі. Незважаючи на всі відмовки, Фумі відправляє сина вчитися в престижний коледж Bunka Fashion, де до того моменту вже навчався знаменитий сьогодні Кензо Такада (сьогодні - бренд Kenzo).
"Я навіть не знав про існування професії фешн-дизайнера. Мені просто хотілося зрозуміти як влаштована індустрія виробництва одягу "
Продаж ательє і початок бізнесу
У 1972 році мати Йодзі продає своє ательє, щоб син зміг відкрити свою фірму. Однак, спочатку такі жертви могли здаватися марними. Після коледжу Yōhji Yamamoto отримує можливість поїхати зі своїми ідеями в Париж, де новоспеченого дизайнера чекають розчарування. Він не бачить таланту в самому собі, адже не може знайти натхнення. Журнали один за іншим відхиляють будь-які проекти Йодзі. Ямамото закривається в собі, почавши пити і просаджувати гроші на азартні ігри.
Після вольової боротьби з самим собою Йодзі Ямамото повертається до Японії зі світлою головою та свіжими ідеями. У 1977 році він запускає на подіуми в Токіо свою першу колекцію, яка впевнено розходиться по всій країні і приносить перший прибуток. Все, що було далі - велика історія...
Yōhji Yamamoto і його відносини з Парижем
Як любляча пара, яка, одного разу розлучившись, потім зійшлася, так і японський дизайнер в 1981 році знову приїжджає підкорювати столицю Франції своєю філософією, яку він висловлює через одяг. Цього року відбувється його спільний показ на тижні мод з Рей Кавакубо (сьогодні - бренд Comme des Garçons). Одяг викликає сильне здивування у глядачів: замість яскравих акуратних нарядів публіці представляють асиметричні чорні "лахміття", одягнені і на чоловіків, і на жінок. Ямамото розповідав, що його метою було одягнути жінок у чоловічі речі. За словами дизайнера вони повинні були бути міцною бронею, яка оберігає жіночі тіла. Шви були не оброблені, а одяг був настільки величезним, що міг вільно сісти на тіло людини з будь-якою вагою та параметрами. ЗМІ охрестили колекцію як "Стиль біженців" та "Хіросіма-шик".
Перша візитна картка Yohji Yamamoto - чоловічий одяг для жінок.
Перша чоловіча колекція Yōhji Yamamoto
Yohji Yamamoto Homme - так дизайнер в 1984 році ознаменував свою першу чоловічу колекцію. Він залишався вірним своєму стилю: широкий рукав (як у кімоно), рвані нитки на швах, асиметрія і піджаки з сорочками без комірів. Головною відмінною рисою всіх речей Ямамото були темні тони. Світогляд, який формувався з важкого дитинства, почав знаходити відголоски в творчості Йодзі Ямамото.
Друга візитна картка Yohji Yamamoto - "чорний авангард"
"Чорний колір одночасно скромний і шляхетний. Невимушений, зручний і в той же час таємничий. Але більш за все, чорний - це посил оточуючим: я не турбую вас, і ви не турбуйте мене "
Yohji Yamamoto x Adidas
У 2002 році Йодзі зрозумів, що потрібно інтегруватися в світ вуличного одягу. Висока мода - це успішно і респектабельно, але дизайнера завжди цікавила ідея створення одягу абсолютно для всіх людей. У цьому ж році була укладена угода з німецьким брендом Adidas. Йодзі Ямамото стає арт-директором великої спортивної фірми.
Y-3 - лаконічна назва для спільної роботи, яка за підсумком стає і логотипом: Y - Yohji, 3 - три смужки Adidas.
Ямамото поклав початок злиттю будинків високої моди з вуличною культурою. Він був першим, хто змусив спортивний бренд грати за правилами всесвітньої моди. Симбіоз японського мінімалізму і спортивних технологій привели два бренди до успіху. Естетика і краса одночасно відображалися у взутті і речах Y-3, які виглядали футуристично і акуратно. Нові технології підошви і корпусу поєднували з найсміливішими рішеннями Йодзі. Незважаючи на кризу 2009 року, яку дизайнер успішно подолав, він з німецьким брендом і по сей день радують нас новими колекціями одягу і парами взуття.
Революціонер - Yohji Yamamoto
Людина, яка шукала натхнення навколо себе: у природі, почуттях, подіях, в людях. Людина, яка закрила роти критикам своїми сміливими рішеннями. Людина, яка зважилася на революцію в світі моди. Це все - нині великий Йодзі Ямамото і його однойменний бренд. Історія цієї людини може служити прикладом для багатьох дизайнерів-початківців, вона може стати мотивацією для будь-якої людини, яка готова відчути всі тяготи і філософію життя легендарного дизайнера з країни сонця, що сходить.
"Неможливо зробити героїчні подвиги в нормальному стані розуму. Потрібно стати фанатиком і виробити манію до смерті "- Йодзі Ямамото
Автор блогу Роман Юрченко, 22 вересня 2021 року
|